Sunday, April 5, 2015

First Day Back

Hellllloooooo

Classes resumed today, marking today as the first day of second semester of sophomore year. I've been looking forward to taking my Spanish classes since I've taken all the available French classes. I was in a class with a lot of freshman and for some reason they all knew each other, and they were also extremely hyper and enthusiastic...I couldn't really keep up. Maybe I was like that my freshman year?

今日から大学2年生の後期が始まりました。今学期1番楽しみにしていた授業はスペイン語です。国際教養学部で受けられるフランス語の授業を全て受けてしまったので、新しい言語を学ぼうかなと思いました。フランス語と似ている言葉が多いので少しだけだけど、先生の言っていることを理解できたり、読むことができました。新入生が多いクラスなのですが、なぜかみんなお互いのことをもう知っていてちょっと戸惑ってしまいました。他のみんなの新入生のワイワイとした雰囲気とわたしの落ち着きの度合い(?)が違いすぎてて、わたしも1年生の時にあんな感じだったのかなと思いました。


I got my results for my French exam that I took in February, which I had hoped to score at least a B2 in. Unfortunately, I scored a B1, which is below the recommended French level to study abroad. It's only "recommended" so the people at the study abroad center told me that I might still be able to go. I'm keeping my fingers crossed but for the time being, I'm going to get back to studying again for the exam in May. Darn.

フランス語といえば、2月に受けたフランス語能力試験の結果を今日受け取りに行ってきました。この試験は低い順でA1,A2,B1,B2,C1,C2というレベルがあります。B2でペラペラというレベルで留学する時にこのレベルが大体の時に求められます。わたしもフランスに留学したくてB2を目指していたのですが、残念ながらB1という結果でした。留学センターで相談したところ、試験のスコアを提出しなくても留学できるかもしれないと言われました。まだ決定ではないので、5月の試験に向けてまた勉強です。




So my sister recommended that I watch Game of Thrones a while back and I gave it a shot but didn't quite fall in love with it like she did. My friend Erika recommended it to me today and so I decided to give the show another chance. Not really sure about it. Erika said that it gets interesting after a few episodes so I think I'll be watching a few more until I officially decide to go on or not.

妹が前にわたしにオススメしてくれたGame of Thronesというイギリスのドラマを今日また友達に勧められたので観てみることにしました。もう4シーズンが放送された大人気のドラマなのですが、まだ好きかは分かりません。友達には4話くらいからおもしろくなると言われたのでそれまでは観ようとおもいます。

No comments:

Post a Comment