Skip to main content

New Beginnings

The start of a new semester is upon us here in Tokyo proven by the blooming cherry blossoms that shade over the streets all over the country. Hundreds (maybe thousands?) of incoming freshman crowded around the university campus, where I will be beginning my second half of sophomore year this semester, today and the entire phenomenon reminded me that I will soon be hitting the year and a half mark of moving to Japan for college. Pretty surreal. Due to all the roadblocks and busyness of the entrance ceremony, I had to take a different route to the gym for practice.
 
今日から四月。
桜も満開でとてもきれいです。
南カリフォルニアにはない日本で味わえる四季は素敵だと思います。
日本に住み始めてから一年半くらい経ちますが、わたしは春が一番好きです。
大学では朝から入学式が行われていて、駅が混雑していました。
部活の練習をする体育館に行くのにもいつもと違うルートを使って行きました。
ずっとお休みしていたブログですが、新学期が始まるということで再開しようと思います。
 
 
今年の春休みのほとんどは部活に没頭していました。
いつもより長い練習時間に慣れるまで少し時間がかかりましたが、思っていたよりも技数が増えたり、もっとむきむきになったりと、とても充実してました。
一年半住んでいた国際寮から部活生寮に引っ越し、今は雰囲気の違いにちょうど馴染んできたところです。
部活に入部してからもうすぐで一年くらい経ちますが、やっぱり日本の縦社会や礼儀などアメリカとの違いに少しストレスを感じることがあります。
母国の文化を肌で感じられるのはいい経験です。
 
Spring break was mostly practice, practice, practice (I'm a gymnast btw). Hitting the gym for longer hours than usual really required endurance and patience for my mind and body but I improved more than I ever expected...and also became a lot buffer (arm wrestle anyone?). I also moved from my international dorm to the dorm for university athletes, which was a whirlwind of surprises because of societal differences and the fact that I do not live just a few feet away from my friends anymore. All in all, I'm learning a lot about my mother country.
 
三月中旬くらいから、母国に帰っていた友達が日本に戻ってきたので、集まりました。
久しぶりに会ったので話すことがたくさんあって、笑いもたくさんありました。
待ち合わせをしたのが六本木のスタバです。
ショッピングもなにもせず、ただ4時間くらいスタバで話してました。
なぜわざわざ六本木まで行ったかというと、ChloeとSaraがそこでブランチをしていたからです。
少し遠い旅でしたが、みんなに会えて良かったです。
 
Around mid-March, my friends began coming back to Tokyo from their mother countries. We decided to get together at a Starbucks in fancy, high-class (and quite far) Roppongi. No high-end shopping, just lounging with our lattes for 4 hours talking and laughing about whatever. So why did we make the trip just for Starbucks?
Because we can.
 



フィギュアの世界選手権に影響されたRihoから
"Ayuka~アイススケートしに行こー"
とラインが来たので行ってきました。
最初は怖くて立つのに精いっぱいでずっと壁にしゃがみついていましたが、男前なRihoがわたしをリードして一緒に滑ってくれたおかげで最後のほうにはわりと普通に滑れるようになっていました。
とても楽しい一日だったのですが、内ももが筋肉痛になり、次の日の練習が辛かったです。
 
Riho has been watching the Ice Skating World Championship and texted me asking me if I wanted to go skate. Of course, I said yes.
I was terrified in the beginning even to simply stand and had to take the tiniest baby steps to move forward as I was desperately grabbing onto the wall with both hands (pretty pathetic, I know) but at the end I was able to skate alone (no hands on the wall!). Huge improvement for one day. Gotta admit that I was pretty proud. I briefly hated myself  the next day at practice when my inner thighs were sore and I had to pretend like nothing was wrong as I walked in pain. Awesome day anyways.
 





Will be uploading again soon!

マイペースのまた更新していきます。

じゃまた。

Comments

Popular posts from this blog

アップするの忘れてたちょっと前の

今日は用事でOpéraの方に行ってきました。いつもならちょっと早く出て、散歩しながら行こうかなとも思うのですが、今日はたまたま大雨。傘の上手な使い方をいまいち理解していないというか下手なわたしは、正直さしていてあまり意味がなかった様な気がします。笑 さすがに歩くのはちょっと大変だなと思ったので、今回はメトロⓂ️を使うことにしました。 帰りにも少しだけ入ったGalerie Lafayetteを一周してきました。高級ブランドがたくさんあり、さすがに買い物はできませんでしたが、見ているだけでも楽しい空間でした。靴のコーナーを撮り忘れてしまったことがちょっと悔しいです。ちょっと変わった形や色のものからクラシックな形のものまでたくさんあって、モール全体をわたしのウォークインクローゼットにしたいくらいでした。



前回入れなかったユニクロ。 ちょ〜オシャレでした。 お店のレイアウト、ディスプレー全てがなんだか高級感たっぷりでした。 値段も日本より少し高め?のような気もしました。


じゃまた。

Tokyo Career Forum

Saturday:
There are days when it is just not my day. Today's that day.
I literally spent all morning lying down catching up on Vlogmas videos and then sitting down at the library reading document after document for my thesis...like I could not have been more mute and yet I feel absolutely drained. And I had actually intended to write a few pages for my thesis but I have absolutely no motivation and ended up doing the "easy stuff" and just collected data.

On a brighter note, I finally got a haircut. My reason for liking to have shorter hair in the winter is quite simple: I hate having my hair get static-y after wrapping it around with my scarf. Japan has this wonderful opportunity to be a "Cut Model" and get a haircut for maybe a fourth or a fifth of the original price. Basically, trainees or assistants of the salons practice different styles on you and maybe snap a few before and after photos. Some people prefer to have their hair done by professionals but ho…

Exploring Paris Solo

One of the reasons why I really love Paris is that it's a great place to be for soloist like me. I prefer wandering alone at my own pace, although having company is great as well. Either way, exploring a city alone has really allowed me to get in touch with myself and make my own discoveries and meet new people. It was just one of those days when my insides were nudging me to get out and that is exactly what I did.
パリが好きな大きな理由の1つが1人でも街を楽しむことができることです。他の人と探検するのもいいですが、1人だからこそ自分のペースでじっくり楽しめたり、美術家で面白いおじいちゃんと話が盛り上がったりすなど新しい出会いがあるんだな、とこの街にに来て改めて思うようになりました。
I've always wanted to brunch at Angelina and thought, why not just go? I took a trip down to Rue Rivoli and ordered the brunch best. Aaaaa the famous chocolat chaud was just as smooth and decadent as I had heard it was. It was like drinking a melted chocolate bar. (*all of my photos showed up yellow, I don't know why but please overlook it)
そんなわたしですが、ある日とりあえず外に出たいと思い、ほとんどノープランの1日を過ごしました。ずっと前からAngelinaでブランチをしたいなと思っていたので、まずはそこに行くことにし…