Sunday, August 9, 2015

Before and After: Hiroshima

Stopping by Hiroshima for a bit to see my grandparents for the first time in a little over a year. We had trouble finding each other since we all changed so much. I think my photo taken circa March 2014 speaks for itself.

昨日東京を出て、今は広島のおじいちゃんとおばあちゃんの家でゆっくりしてます。一年間ぶりに会うのですが、わたしの変化がちょっとすごいです。

I mean, LOL
Boy have I changed.

笑笑笑笑笑笑笑笑笑
お子ちゃまですね。


A three and a half hour Shinkansen ride that was well worth the trip.

新幹線の中で3時間半後。
寝てたらすぐ過ぎました。


A trip to Hiroshima is not complete without some Okonomiyaki. This is actually a "Hiroshima-style" Okonomiyaki.  There's also an "Osaka-style" and they're different depending on the regions, but don't call them "Hiroshima-style" or "Osaka-style" because the people in those regions will say that they're Okonomiyaki is the real one.
Typical family argument in my household since my parents are from those regions.

お好み焼き。
わたしの親は広島と大阪出身なのですが、家でお好み焼きが出る時は「大阪風」、「広島風」というと怒られます。お互い出身地のお好み焼きが本当の「お好み焼き」だと言います。


Shaved ice to cool down in the sauna-like hot and humid Japan weather.

蒸し暑い夏が続きますね。
カキ氷を食べてちょっとクールダウン。


...and maybe some gelato too.
It's summer, who cares.

あとジェラートも。
たまにはいっか。


Talk soon!

2 comments:

  1. OMG your skin! It's so perfect! So clear! You must share your secrets!!!

    ReplyDelete
  2. 広島の(といえば怒られるけど)広島のお好み焼きを食べてみたい

    ReplyDelete