Friday, August 14, 2015

Coming-of-Age in Japan: Kimonos

Turning 20 in Japan is like turning 18 or 21 in the States, so quite a big deal.
Although my big 2-0 was last year, I never took my coming-of-age photos, aka Seijinshiki photos.
One of the main reasons I came down to Hiroshima this summer was to take these photos with my grandparents and also because my fashionista grandmother (while our style are totally different, I like to think that my interest in clothes and beauty comes from her) owns quite a kimono collection. I chose two that she personally has worn for some of her own photo shoots (she's a local singer) which are quite unique - traditional with a modern flare that you really don't get to see often.
 
今年広島に帰ってきた一番の理由といっていいのが成人式の写真を撮るためです。
実は去年もう成人したのですが、まだ写真を撮っていなかったので、やっと撮れたという気分です。
おばあちゃんが着物を何着か持っているのですが、気にいった二着を貸してもらいました。
なかなか見ることがない色とデザインが入ったもので、さすがオシャレさんだなと思いました。




This blue kimono was actually custom-made for my grandmother; I'm very fortunate that it was a perfect fit for me as well!
 
この青色の着物はおばあちゃんのために仕立てられたものなのですが、わたしにもちょうどいいサイズでとてもラッキーでした。
 



Talk soon!
 





1 comment:

  1. なんと綺麗なお嬢さんだこと、私の孫とは思えないわ。

    ReplyDelete