Skip to main content

World Press Photo Exhibit 2015

Flash back to a couple days ago when I went to Umeda/Namba with my lovely friend, whom I'll refer to as RiRi. She'll be going off to DC to study abroad at Georgetown (smart girl, I know) and she was stopping by in the Kansai area for her trip around Japan before setting off to the States. She found that the World Press Photo Exbihition was taking place in Umeda, Osaka so we decided to check it out. It was pretty incredible - a year worth of issues happpening around the world seen through photos. The photos were breathtaking and moving; I'm not sure if my sister is interested in political-type photos but I think these would be striking to see, since she's quite the photographer.
There was a separate photo exhibit of the 2011 Tohoku Japan Earthquake so we stopped by. I feel like Japan makes an effort to keep the issue alive because obviously, it affects the country the most; it got me thinking how much the rest of the world is aware of how destructive the earthquake/tsunami really was. I guess the same goes for me when I saw the World Press Photos. Even though I was aware of the big picture, I lacked the specifics. I guess overall, it was a mind-triggering (thought-provoking?) event.
 
梅田に世界報道写真展がちょうど来ていたので友達と行ってきました。その友達の子も9月から留学をするのですが、アメリカの名門のジョージタウン大学に行きます。さすがです。わたし達二人は世界問題や外交に興味がるので今回の写真展はとても興味深かったです。一年分の世界問題を写真を通して学ぶというのはとても新鮮な目で見ることができました。となりにあった別の東日本大震災の写真展も見てきました。日本ではいまだに報道されるイベントですが、他国では一時的のことでした。他国民がどのくらいよく知っているのかなと考えさせられる写真展でした。わたしも世界で起きている大体のことは分かりますが、細かいところまでは分かりません。教室とはまた違う
雰囲気で学ぶことができました。
 

Standing next to the sign that was way too bright for the camera.
 
サインの前で撮ろうと思ったのですが、逆光でただの白いサインになってしまいました。
 

HORAI 555 pork bun at Namba because you can't leave Namba without eating at least one.
 
難波にも立ち寄って、蓬莱の豚まんを食べ歩き。食べ歩きほど幸せなことはありません。
 

1 am struggles of not being able to sleep made better after skyping with the two crazy (and lovely) ladies...and I am on the lookout for someone who looks presentable in the middle of the night because this proves it's not me.

夜中の一時なかなか寝れなかったのでこの二人のSkype. 久しぶりに話すとやっぱり楽しいですね。


Talk soon!

Comments

  1. 豚まんの食べ歩きなんて私達の若い頃は考えられません。食べる時はちゃんと座るか腰掛けるかでした。

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

アップするの忘れてたちょっと前の

今日は用事でOpéraの方に行ってきました。いつもならちょっと早く出て、散歩しながら行こうかなとも思うのですが、今日はたまたま大雨。傘の上手な使い方をいまいち理解していないというか下手なわたしは、正直さしていてあまり意味がなかった様な気がします。笑 さすがに歩くのはちょっと大変だなと思ったので、今回はメトロⓂ️を使うことにしました。 帰りにも少しだけ入ったGalerie Lafayetteを一周してきました。高級ブランドがたくさんあり、さすがに買い物はできませんでしたが、見ているだけでも楽しい空間でした。靴のコーナーを撮り忘れてしまったことがちょっと悔しいです。ちょっと変わった形や色のものからクラシックな形のものまでたくさんあって、モール全体をわたしのウォークインクローゼットにしたいくらいでした。



前回入れなかったユニクロ。 ちょ〜オシャレでした。 お店のレイアウト、ディスプレー全てがなんだか高級感たっぷりでした。 値段も日本より少し高め?のような気もしました。


じゃまた。

Tokyo Career Forum

Saturday:
There are days when it is just not my day. Today's that day.
I literally spent all morning lying down catching up on Vlogmas videos and then sitting down at the library reading document after document for my thesis...like I could not have been more mute and yet I feel absolutely drained. And I had actually intended to write a few pages for my thesis but I have absolutely no motivation and ended up doing the "easy stuff" and just collected data.

On a brighter note, I finally got a haircut. My reason for liking to have shorter hair in the winter is quite simple: I hate having my hair get static-y after wrapping it around with my scarf. Japan has this wonderful opportunity to be a "Cut Model" and get a haircut for maybe a fourth or a fifth of the original price. Basically, trainees or assistants of the salons practice different styles on you and maybe snap a few before and after photos. Some people prefer to have their hair done by professionals but ho…

Exploring Paris Solo

One of the reasons why I really love Paris is that it's a great place to be for soloist like me. I prefer wandering alone at my own pace, although having company is great as well. Either way, exploring a city alone has really allowed me to get in touch with myself and make my own discoveries and meet new people. It was just one of those days when my insides were nudging me to get out and that is exactly what I did.
パリが好きな大きな理由の1つが1人でも街を楽しむことができることです。他の人と探検するのもいいですが、1人だからこそ自分のペースでじっくり楽しめたり、美術家で面白いおじいちゃんと話が盛り上がったりすなど新しい出会いがあるんだな、とこの街にに来て改めて思うようになりました。
I've always wanted to brunch at Angelina and thought, why not just go? I took a trip down to Rue Rivoli and ordered the brunch best. Aaaaa the famous chocolat chaud was just as smooth and decadent as I had heard it was. It was like drinking a melted chocolate bar. (*all of my photos showed up yellow, I don't know why but please overlook it)
そんなわたしですが、ある日とりあえず外に出たいと思い、ほとんどノープランの1日を過ごしました。ずっと前からAngelinaでブランチをしたいなと思っていたので、まずはそこに行くことにし…