Wednesday, January 27, 2016

Le Panthéon

I wrote in my last post of 2015 that it was the best year for me by far and that 2016 would have a lot to live up to. I am determined to make 2016 even better and so I have been keeping a bucket list of things to do for the year. I have been enjoying/cannot wait to cross(ing) off each thing.

2015年の振り返りの更新でも書きましたが、2015年はわたしにとってとてもいい年でした。2016年はそれを超えて、去年以上に色々経験したいと思ってBucket Listを作りました。ひとつづつ消していくのが楽しみです。

The Pantheon has appeared multiple times in previous posts and has been on my bucket list of places to visit since I arrived here. This historic monument is actually a museum and yesterday was the day that I finally went inside.

わたしのブログに何回も登場しているパンテオン。留学先の大学の名前のルーツでもありますが、実は歴史的な建物で、中は博物館になっています。パリに到着してから一回は行ってみようとずっと思っていたのですが、それが昨日でした。



Originally built to be a church, this monument now houses remains of countless French citizens who impacted France's history.

もともとは教会として建てられたこのビルですが、今はフランスに影響を与えた数々の国民の遺跡などが残っています。






Rousseau

ルソー


I really appreciated France's ideals of allowing freedom of thought and expression. The hundreds, or perhaps thousands, or names engraved in the walls of the monument gave a presence much louder than any other artifacts.

フランスは人の考えと表現を大切にする国だなという印象を受けました。壁に彫られていた数々の名が歴史を物語っていました。

1 comment:

  1. 重厚な建物だね。歴史が好きなあゆちゃん向きだけど、私も見てみたい。たくさん吸収してね。

    ReplyDelete