Skip to main content

My Germany Trip Part 3: Munich

I finally finished exams on Friday but it's already the start of a new semester. I kind of wish we had a week vacation or something but I'm actually really looking forward to the new semester.

金曜日まで試験でしたが、今日から早速二学期目の授業が始まります。 一週間くらいオフがあってもいいじゃんなんて思ったりもしていますが、結構新学期が楽しみです。

For this post, we're taking it back to my day in Munich during my trip to Germany last month. We took the train from Nuremberg around noon using our German Pass, which ended up being extremely useful during our stay. For around 150 euros, we had unlimited use of the public transport system for 5 days. Totally recommend it to anyone planning to go to Germany.

さて、今日はわたしがミュンヘンに行った時を紹介したいと思います。
お昼くらいからニュルンベルクからミュンヘンへ電車で行きました。
今回はGerman Passというチケットを前々から買っていたのですが、5日間約150ユーロで電車が乗り放題というとてもお得なものです。このチケットのおかげで5日間で5都市を回ることができました。オススメです。


My friend had been sick for a while and I unfortunately got it from her. I was feeling pretty dead by the time we arrived to the hotel but the free upgrade made things a little better.

実は友達が一日目から風邪を引いていて、わたしも気が付いたら写ってしまっていました。
ホテルに着いたら完全にダウン状態。でも部屋を無料でアップグレードしてもらえたので辛さを少し忘れることができました。


We decided to just get out in the hopes that the outside air would make us feel a bit better and entered a restaurant called Augustin (I think that's the proper full name).

とりあえず外に出よう!ということでAugustinというレストランに入りました。


I ordered a meat ensemble and before I knew it, the excitement of the food blew my sickness away. For a while at least.

わたしが頼んだのは肉の盛り合わせ。
いっぱい食べたら一時期風邪が治りました。(笑)



When I think Germany, I think of a couple of different foods, and one of them is Apple Streudel. My friend is practically obsessed with them so she ordered that. I decided to go for the Cream Streudel instead which was actually just as good. The size was actually a LOT bigger than what I had anticipated and so even a glutton like me couldn't quite finish it.

ドイツといえばアップルシュトロイゼル(?Apple Streudel)が有名ですが、友達がそれを頼んだので、わたしはクリームシュトロイゼルを選びました。どちらもとても美味しかったです。大食いのわたしにも少しボリュームが大きかったです。


And of course, we had to stop by the Christmas Market.

もちろんクリスマスマーケットにも立ち寄りました。




This gigantic Christmas Tree was absolutely gorgeous. Europe is constantly re-reminding me that it is prettiest at night.

巨大でとてもキレイなクリスマスツリーが立っていました。ヨーロッパは夜がとてもキレイだなって改めて思いました。





We took a stroll around the city the next day and found this Church. We wanted to go up to the top and get a bird's eye view of the city but unfortunately we couldn't:( We did get to see the beautiful interior though.

次の日はまた外を散歩しました。本当はこの教会の上まで登りたかったのですが、残念ながらその日はできませんでした。中も見れただけでも良かったです。



One of our final stops in Munich was the Residenz Hall, where royalty stepped foot indoors a couple hundred years ago. It's still mind blowing to me that I was in the same place as some very important people.

そしてレジデンスホールに行ったところ、ミュージアムがあるということを知り、中を探検しました。
数百年前の王様や女王様が足を踏み入れていた場所に自分がいると考えると少し不思議な感じがしますね。




My friend had been telling me about some surfers in Munich and even though it was a bit difficult for me to grab an image in my head of how that would look, we decided to go find them. This ended up being quite a difficult hunt so we snapped photos here and there at various photo-ops.

実はミュンヘンにはサーファーがいる川があるとずっと友達が言っていたので探しに行こうということになりました。なかなか見つからなかったのでところどころで写真を数枚。



This is actually in the middle of a huge park. It was a bit bizarre to see so much nature in such a busy city but it was beautiful and was a nice break from the hustle and bustle.

ここ実は公園の一角です。
とても忙しい町の中にこんな自然がいっぱいある場所がミュンヘンに存在していると思いませんでした。ちょっと感動しました。


And we finally found them! They actually weren't too far away from the entrance we took but because they were at the exit, we ended up walking around the entire park before finding them.
Mid-winter, major city, and surfing. Something doesn't seem quite right but these surfers were really good and not gonna lie, it was pretty cool.

そしてやっと見つけることができました。実はわたし達が入った入口からあまり遠くない反対側の出口付近にサーファーの皆さんがいました。公園の中を一周してしまったのでちょっと時間がかかってしまいました。真冬の町中でサーフィンって少し異様な光景ですね。



See you back for Frankfurt!

次はフランクフルトです!

Comments

Popular posts from this blog

アップするの忘れてたちょっと前の

今日は用事でOpéraの方に行ってきました。いつもならちょっと早く出て、散歩しながら行こうかなとも思うのですが、今日はたまたま大雨。傘の上手な使い方をいまいち理解していないというか下手なわたしは、正直さしていてあまり意味がなかった様な気がします。笑 さすがに歩くのはちょっと大変だなと思ったので、今回はメトロⓂ️を使うことにしました。 帰りにも少しだけ入ったGalerie Lafayetteを一周してきました。高級ブランドがたくさんあり、さすがに買い物はできませんでしたが、見ているだけでも楽しい空間でした。靴のコーナーを撮り忘れてしまったことがちょっと悔しいです。ちょっと変わった形や色のものからクラシックな形のものまでたくさんあって、モール全体をわたしのウォークインクローゼットにしたいくらいでした。



前回入れなかったユニクロ。 ちょ〜オシャレでした。 お店のレイアウト、ディスプレー全てがなんだか高級感たっぷりでした。 値段も日本より少し高め?のような気もしました。


じゃまた。

Exploring Paris Solo

One of the reasons why I really love Paris is that it's a great place to be for soloist like me. I prefer wandering alone at my own pace, although having company is great as well. Either way, exploring a city alone has really allowed me to get in touch with myself and make my own discoveries and meet new people. It was just one of those days when my insides were nudging me to get out and that is exactly what I did.
パリが好きな大きな理由の1つが1人でも街を楽しむことができることです。他の人と探検するのもいいですが、1人だからこそ自分のペースでじっくり楽しめたり、美術家で面白いおじいちゃんと話が盛り上がったりすなど新しい出会いがあるんだな、とこの街にに来て改めて思うようになりました。
I've always wanted to brunch at Angelina and thought, why not just go? I took a trip down to Rue Rivoli and ordered the brunch best. Aaaaa the famous chocolat chaud was just as smooth and decadent as I had heard it was. It was like drinking a melted chocolate bar. (*all of my photos showed up yellow, I don't know why but please overlook it)
そんなわたしですが、ある日とりあえず外に出たいと思い、ほとんどノープランの1日を過ごしました。ずっと前からAngelinaでブランチをしたいなと思っていたので、まずはそこに行くことにし…

The Post I Forgot to Upload Last Week

I was near Opera today for a commitment and while I would usually leave a little early so that I could walk to my destination, I decided otherwise when I saw that it was pouring rain. I took the Metro for the first time in a while. I obviously brought an umbrella with me but I always question whether I need it or not since I somehow get wet anyways. I stopped by Galerie Lafayette to look around. All the high end products are not too friendly for my budget but the mall is like one big art exhibit that you can enjoy just strolling around in.







Stepped into the UNIQLO that I was too sccared to walk into last time and was in awe at how chic everything looked. There was a totally different atmosphere to the ones I am used to in Japan. I think the prices were also a tad bit higher.






Talk soon!