Tuesday, January 19, 2016

My Germany Trip Part 4: Frankfurt

Some people warned us that Frankfurt won't be much of a tourist spot...and they were right lol
This wasn't a bad thing at all to be honest, it was just another experience to check off. Anyways, the area we stayed at was in a bit of a sketchy area and both my friend and I were scared out of our minds as we ran to our hotel from the station. We decided it would be best to not move around much so we browsed through the Christmas Market first and crossed the bridge to what we believed to be "the safer side" and just lounged around along the river.

フランクフルトはあまりすることが無いよーなんてことを聞いていたのですがその通りでした。笑
夕方に着いたのですが、冬は日が暮れるのが早く、もう真っ暗な状態でした。ホテルの場所の治安もあまり良くなく、友達と2人で「怖い、怖い」といいながら、走って駅から向かいました。
せっかくの旅行でしたが、なるべく外出を控えようということで、一日目の夜はとりあえずクリスマスマーケットを見てきて、その後は橋を渡りもう少し安全の方に行き川沿いでゆっくりしました。



The landscape was really beautiful despite our initial scare and it reminded me a bit of Tokyo.
As we sat along the river, we got into a pretty deep conversation for the first time in a while and I feel like that made us even closer.

景色がとてもキレイで少し東京を思い出しました。
久しぶりにディープな話もできて、もっと仲良くなれた気がします。


The Christmas Market.
We were lucky to have been able to see it as it was coincidentally the last day open.

クリスマスマーケット。
たまたま最終日だったので行けてラッキーでした。


Although our initial plan was to stay in Frankfurt until the afternoon, we decided to just move on to the next city in the morning. We had a very satisfying morning buffet where we had a bit of a variety of hams and cheeses.

本当はお昼までフランクフルトにいようという予定だったのですが、朝からもう次に町に行く事にしたので、朝は少しゆっくりホテルのバイキングで朝食をすませました。
ハムとチーズのバラエティが豊富でした。


See you back for Heidelberg!

次はハイデルベルクです!

No comments:

Post a Comment