Thursday, January 21, 2016

My Germany Trip Part 4: Heidelberg

I'm taking it back to our final destination on our Germany trip in Heidelberg. It was a breathtaking city that allowed us to finish this amazing trip with a bang.

今日はハイデルベルクを紹介します。
今回のドイツ旅行では最後に行った町なのですが、いい終わり方ができたとてもキレイな町でした。

The Heidelberg Castle.
We arrived late afternoon and were able to see it lit up later in the evening.

ハイデルベルクのお城。
お昼に着いて、夕方は町を探検しました。


We actually climbed us the castle the next morning. We could have used a tram to go up but decided to hike up instead. The climb itself wasn't hard at all but I had heels on my boots that got stuck here and there in the cracks.
This was worth it when we reached the top.

次の日は朝から実際にお城に行ってきました。
トラムを使って上まであがることもできたのですが、歩いてあがることにしました。
とくに大変ではなかったのですが、わたしのブーツにヒールが付いていたので石と石の間に挟まることがありました。
実際上まで行ったらこんな感じでした。



The best view yet on the trip.
Everything seemed a bit bigger and more spread out in Heidelberg.

今回の旅行で一番キレイだった景色。
他の町と比べて全てがもっと広くて大きいというイメージでした。



There was an area in the castle that looked like fancy picture frames. This is what we came up with.

お城の一角に絵画の枠に見える場所があったので面白い写真が撮れるんじゃない?ということでこんな感じになりました。
気づいたら他の観光客もわたし達の真似していました。


The backside of the castle.

お城の裏。









Back down to the city after enjoying the beautiful view.

景色を満喫してからまた町の方に降りていきました。



Brunch.
It was so warm and cozy inside, I wanted to stay there forever.

ブランチ。
外が寒かったのですが、お店の中はぽかぽかしていました。
家族とでも、友達と飲み行くためにでも行けるようなとてもウェルカムな雰囲気な場所でした。



I forgot the name of this dish but it's grilled chicken laid on top of a sort of cream sauce all topped with a pineapple garnished with cheese and jam. It was an interesting combination but surprisingly extremely delicious.

名前を忘れてしまいましたが、ミルクのソースにグリルされたチキンが入っています。上にはチーズとジャムがのせられたパイナップルがおいてあり、面白い組み合わせですが、とてもおいしかったです。


Dessert.

デザート。


Buying souvenirs at a bakery.

お土産を買いたかったのでお菓子屋さんによりました。


I absolutely fell in love with the star shaped almond cookies on the second row from the top.
It was full of aroma with the right amount of sweetness and a bit of a sandy texture and crunch.
I would not mind going back just for those cookies.

上から二段目の星形のアーモンドクッキーがとても香ばしくて、ほどよく甘くて、サクサクしていて気に入ってしまいました。


We had a bit of time left so we stopped by an incredible Christmas store.
Every inch of the store was covered with something Christmas-y and I enjoyed taking in the cozy and festive atmosphere.

ちょっと時間があったのでクリスマスのお店でツリーや飾りを見ました。
2階まであったのですが、お店の空いているスペース全てにクリスマスの物が飾られていました。



Germany, I'm coming back for you again someday!
Hopefully with the other girls too next time!

またドイツに行きたいです!
次はこのみんなも一緒に!



No comments:

Post a Comment