Sunday, February 7, 2016

Musée des Arts Décoratifs

It's one in the morning and I can't fall asleep. There's a lot on my mind and a lot of things to do. I've had a running theme of not wasting any time since the start of the new year and from the moment I decided that, I just don't seem to have enough time for all the things I want to do, experience, and learn. It's both a blessing and curse because now my head is so filled with thoughts that I just feel awake all the time.
Anyways, flash back a couple of days when I visited two museums in the same day. This is part two/post only class of the day at Musée des Arts Décoratifs right next to the Louvre. I'd been really excited to see this museum - it showcases both modern interior designs but also those from history. The modern designs are right up my alley of interests and I particularly enjoyed seeing the various wall paper designs and the children's rooms sections. There was a chic yet retro vibe about the entire building and am looking forward to what other treasures this city holds.

夜中の一時だけど全く眠れません。最近「時間を無駄にしない」をモットーに色んなところに行ったり、勉強したりしているのですが、とても充実している一方、常に頭の中が考えでいっぱいでなかなか眠れません。
そんなこともあって今日は夜中の更新です。前回の更新で1日で2つの美術館に行ったと書きましたが、これがパート2で、Musée des Arts Decoratifsに行ってきました。モダンのものから中世時代のものまで飾られていたのですが、全てインテリアをテーマのしたものでした。昔のものより最近のアートの方が好きだなと思うのですが、特に壁紙の部屋はとても色も雰囲気も明るくて気に入りました。次はどこ行くかお悩み中。














1 comment:

  1. 3枚目の写真だけど、綿の枝があるけど全部木綿糸なのかな 綛になってるのは絹糸でしょう?興味があるわ。ガラスの容器に描いた絵綺麗だね。
    昨日は羽衣学園の新春コンサートでした。狩俣さんと行きました。無料でいいの? というくらい満足して帰って来ました。

    ReplyDelete