Skip to main content

A View from L'Arc de Triomphe

After a week of beautiful weather, we've  entered chilly winter weather again that's making me question whether we have really began spring. That didn't stop me from going to Champs Elysee again to climb onto the top of L'arc de Triomphe.

春出しやっと暖かくなったと思ったらまた冬みたいな天気に戻ってしまいました。寒さもありましたけど、やっぱり外に出たかったのでL'arc de Triompheの上まで登ってきました。


No elevators here! All stairs.

フランスに来て気づいたことの一つがこういう歴史のある建物の中は階段しかありません。ここももちろん同じでした。



And voilà. I've seen Paris from the top of Sacré Cœur but this was definitely quite another sight to see. Paris is so much more beautiful from above.

Sacré Coeurからの景色もキレイでしたが、ここも負けないくらいキレイでした。晴れたらまた行きたいです。



Afterwards, we took a stroll down Champs Élysée and stopped by this exhibit for Electric cars. The designs were a bit eccentric for the Parisian scene but very cute and modern either way.

その後はChamps Élysée通りをブラブラしました。電気自動車の展示会があったので寄ってみました。パリにはあまり合わないかなというデザインでしたが、かわいらしくてとてもモダンなものばかりでした。




Comments

  1. 4枚目の写真素晴らしい。道路が広いしゴチャゴチャしてないね。日本は人が溢れてるからいつもお祭りみたいだもんね。桜がそろそろ咲き始めます。うららかな春です。

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

アップするの忘れてたちょっと前の

今日は用事でOpéraの方に行ってきました。いつもならちょっと早く出て、散歩しながら行こうかなとも思うのですが、今日はたまたま大雨。傘の上手な使い方をいまいち理解していないというか下手なわたしは、正直さしていてあまり意味がなかった様な気がします。笑 さすがに歩くのはちょっと大変だなと思ったので、今回はメトロⓂ️を使うことにしました。 帰りにも少しだけ入ったGalerie Lafayetteを一周してきました。高級ブランドがたくさんあり、さすがに買い物はできませんでしたが、見ているだけでも楽しい空間でした。靴のコーナーを撮り忘れてしまったことがちょっと悔しいです。ちょっと変わった形や色のものからクラシックな形のものまでたくさんあって、モール全体をわたしのウォークインクローゼットにしたいくらいでした。



前回入れなかったユニクロ。 ちょ〜オシャレでした。 お店のレイアウト、ディスプレー全てがなんだか高級感たっぷりでした。 値段も日本より少し高め?のような気もしました。


じゃまた。

Exploring Paris Solo

One of the reasons why I really love Paris is that it's a great place to be for soloist like me. I prefer wandering alone at my own pace, although having company is great as well. Either way, exploring a city alone has really allowed me to get in touch with myself and make my own discoveries and meet new people. It was just one of those days when my insides were nudging me to get out and that is exactly what I did.
パリが好きな大きな理由の1つが1人でも街を楽しむことができることです。他の人と探検するのもいいですが、1人だからこそ自分のペースでじっくり楽しめたり、美術家で面白いおじいちゃんと話が盛り上がったりすなど新しい出会いがあるんだな、とこの街にに来て改めて思うようになりました。
I've always wanted to brunch at Angelina and thought, why not just go? I took a trip down to Rue Rivoli and ordered the brunch best. Aaaaa the famous chocolat chaud was just as smooth and decadent as I had heard it was. It was like drinking a melted chocolate bar. (*all of my photos showed up yellow, I don't know why but please overlook it)
そんなわたしですが、ある日とりあえず外に出たいと思い、ほとんどノープランの1日を過ごしました。ずっと前からAngelinaでブランチをしたいなと思っていたので、まずはそこに行くことにし…

The Post I Forgot to Upload Last Week

I was near Opera today for a commitment and while I would usually leave a little early so that I could walk to my destination, I decided otherwise when I saw that it was pouring rain. I took the Metro for the first time in a while. I obviously brought an umbrella with me but I always question whether I need it or not since I somehow get wet anyways. I stopped by Galerie Lafayette to look around. All the high end products are not too friendly for my budget but the mall is like one big art exhibit that you can enjoy just strolling around in.







Stepped into the UNIQLO that I was too sccared to walk into last time and was in awe at how chic everything looked. There was a totally different atmosphere to the ones I am used to in Japan. I think the prices were also a tad bit higher.






Talk soon!