Saturday, March 5, 2016

It's Spring Break

I know I always say this but last month just flew by. I honestly don't know where it went. I finally got over my cold and the my week of spring break that I had been looking forward to for so long is almost coming to an end. It's been quite a whirlwind of everything this past week.
My friend came down to visit this week and we explored Paris during the three days she was here.

またまた一ヶ月が一瞬で過ぎてしまいました。風邪も治ったし、待ちに待った一週間の春休みももうすぐ終わってしまいます。休む暇のないくらい色々あった濃い一週間でした。
一番大きなイベントと言ったら、友達が遊びに来てくれたことです。6ヶ月ぶりにあったので話すこともたくさんありました。

Brunch at Trocadero.

Torocaderoでブランチ。


We walked to Arc de Triomphe and wandered down Champs Élysée. It was quite freezing but thanks goodness it wasn't raining.

近くのArc de Triompheまで散歩してChamps Élysée 通りをウィンドウショッピングしました。大分冷えていたのですが、雨が降っていなくてラッキーでした。


Our 12km walk that day ended at Jardin de Tuileries. I thought my legs were gonna fall off.

Jardin des Tuileries の方まで散歩したのですが、1日目は12kmも歩いていました。数字を見て驚きました。


Day 2 began at Musée d'Orsay followed by brunch at a restaurant near my school. I had heard that it was quite good there so it was a good opportunity to stop by.

2日目はMusée d'Orsayに行ってからブランチ。大学の前のカフェなのですが、美味しいと聞いていたので行きたいなーと思っていた場所です。

I've found that cheesecakes aren't very common here in France so I had to order it when I saw it on the menu. It was SO good.

フランスでなぜかなかなkチーズケーキが見つからないなーと思っていたのですが、ここでとっても濃厚で美味しいチーズケーキくを食べれました。


Notre Dame


3rd and last day was a trip to Sacre Cœur and we saw an entire landscape or Paris from the dome. It was breathtakingly beautiful. A must see place for anyone visiting.

3日目はSacré Cœurに行ってきました。教会の上のドームからパリを見渡せることができました。晴れて良かったです。






Beautiful macaroons at a chocolate store nearby.

美味しそうなマカロンが置いてあるお店が近くにありました。


End.

終わり。

1 comment:

  1. あゆちゃんお久しぶりです。
    今日は素敵な写真ありがとう。フランスやね,いいなぁ。いい思い出沢山作ってね。

    ReplyDelete