Tuesday, March 29, 2016

Palais Royal

Spring is upon us and the days are getting longer here in Paris.
It's still a bit chilly at times but it's a waste not to go outside.
I took a walk today and ended up at Jardin de Palais Royal.
The beautiful weather brought people sitting by the fountain engaged in their books or conversations with a friend.
All was just very peaceful and lovely and I felt like I was able to get away from life for a while.

ふらっと一人で散歩をしました。
少しまだ肌寒いですが、太陽も出ていて本当に気持ちがいいです。
そんな今日たどり着いたのがJardin de Palais Royalという公園でした。
天気がいいので本を持ってきて読んでいる人や、友達とお話をしに来ている人もいました。
とても落ち着いていてリフレッシュできる場所でした。









Another stroll towards Chatelet brought me to Saint Chappelle where the stained glass windows were breathtakingly gorgeous.

そしてSaint Chappelleという教会です。
巨大なステンドグラスの窓が本当にきれいでした。





1 comment:

  1. 綺麗な公園だね、桃の花かしら。
    長崎の大浦天主堂でステンドグラスを見たことがあったけどここのは大きいね、さぞかし見応えがあったでしょう。
    近くに気分転換の場所があっていいね。

    ReplyDelete