Monday, April 4, 2016

On a Nice Sunny Day

Weather has finally started to warm up and so I took a trip down to Cimitiere de Père Lachaise, a cemetery where many of France's legendary composers and writers along with many others whom impacted the country's history lie. It's a bit weird to use the word "beautiful" to describe a cemetery but it really was with its perfect mixture of nature and history.

やっと暖かくなってきたのでCimitiere de Père Lachaiseというお墓に行ってきました。有名な作曲家、作家などフランスの歴史に名を刻んだ人達のお墓が並んでいるとても大きな敷地なのですが、今では有名な観光スポットになっています。お墓を「キレイ」という言葉で表現するのは少し違和感がありますが、自然と歴史が詰まった少し不思議な場所でした。





The time was still a little before 6pm and it was still light out so we took a detour to Notre Dame. I literally see it every day but had never gone inside but this we as the day I finally ended that. The hall was absolutely gorgeous and the voices echoed across the walls in almost a musical way. It happened to be Sunday so we were able to see the services as well.

まだ6時前だったので毎日のように通りかかるけどまだ中に入ったことのなかったNotre Dameによって中を散歩しました。ちょうど日曜日だったのでMasseも行われていて見ることができました。




Point de Depart or Point Zero. This circle is located in the exact center of Paris and happened to be right in front of Notre Dame. Apparently there's a saying that those who visit it will be able to come back to Paris.

教会の目の前にあるPoint de Depart。Point Zeroとも呼ばれている場所なのですが、パリの中心を表す場所です。ここに来た人はまたパリに戻ってこれると言われているそうです。


My friend was in Bayonne for Le Foie de Jambon, which is basically a giant festival for ham and we enjoyed the souvenir with some beer. Yum!

友達がBayonneのハムのフェス(?)みたいなイベントに行ってお土産を買ってきてくれました。ビールと一緒に美味しくいただきました。


1 comment:

  1. 生ハムとビール、美味しそうやね。
    パリの街もまだまだ知らない所がいっぱいだね。先日読んだモーパッサンの "死のごとく強し" の中に モンソー公園 を散歩するシーンがあったりしてあゆちゃんも知ってる公園なのかなと思ったりしています。
    パリも桜ありますか?

    ReplyDelete