Skip to main content

Prague, Czech Republic

My fourth destination in my Europe trip was Prague, Czech Republic and if I am completely honest, the sole reason why I chose to visit this city was because I really liked the pictures that a friend out up on Facebook. It really didn't disappoint.

ヨーロッパ旅行4つ目の都市はチェコのプラハという町でした。ここは他の留学生が行った時の写真を見てキレイだなと思って行くことにしました。


I stayed at Old Prague Hostel, which was quite cheap despite it's great location. I was within walking distance to many of the major spots.

泊まっていたOld Prague Hostelが安い上にとても良い場所にあったので、1日しかいなかったにもかかわらず、色んな場所を見ることができました。

The Old Town Square was a colorful village of old-style buildings and full of people.

Old Town Square
昔ながらの街並みはとてもカラフルで人で溢れていました。




I was walkin along the river and realized there were so many boats. I was talking with someone that I met at the hostel and she said that she stayed at one of the "boat hotels" for 5 days before coming to the hostel. She said the view was great and she could wake up with the sunrise every morning and I thought, that's definitely going on my bucket list.

川に沿って歩いているとボートがたくさんありました。ホステルで少し話をしたはホステルに泊まる前に5日間ボートホテルに泊まっていたと言っていました。景色がとても良く、毎朝日の出の一緒に目覚めることができるそうで、次はそうしよう!と思いました。


Charle's Bridge


Prague was quite there tourist location.

観光客の多さに驚きました。

The city was more modern before crossing the Charle's Bridge but the view changed completely when I arrived at the other side. The atmosphere changed completely and everything looked like fairy tales had taken a physical form.

橋を渡る前は昔とモダンが混ざっていたのですが、反対側に行くと、ガラッと雰囲気が変わり、おとぎ話に出てくるような風景になりました。



Up I went some hills to arrive at the Prague Castle. I went through the gates to find a cathedral amongst some other buildings. The type of tickets depended on which building you could enter - I went with the one to enter all because I really didn't know anything about the place.

坂道を上がるとPrague Castleにたどり着きました。門をくぐると教会の他にも建物が立っていて、1つづつ違う役割があったそうです。チケットブースでは行きたい建物によって、複数のチケットの種類から選ぶことができました。






The view from the top of the hill. The view was obvisouy musky very beautiful and there were some couples taking their wedding photos with the scenery.

上からの景色。プラハ全体を見渡すことができる素敵なスポットです。ウェディングフォトを撮っているカップルも何人かいました。


For lunch I went with a traditional Czech dish called the Goulash. Mine was served with beef and a soup containing some spices. 

お昼ご飯にはチェコの伝統料理の牛肉のGoulashというものを食べました。柔らかくなるまで煮込まれた牛肉とスパイスの混ざったスープです。


With the Goulash I had some fresh lemonade. Very refreshing after all the walking. 

出来立てのレモネードです。サッパリとしていて少し酸味が効いていて美味しかったです。



I was really looking forward to try the Trdelník, which is a dessert shaped kind of like a giant straw. The dough is coated with sugar, which makes it quite crunchy and you can even choose from other types of coatings as well. I decided I wanted fillings instead and went with whipped cream and fresh strawberries.

プラハで食べたかったものの1つのTrdelníkというお菓子です。バームクーヘンの層をもっと分厚くし、もうすこし筒のような形にされたものです。
伝統的な食べ方はそのまま食べるそうなのですが、わたしはホイップクリームとイチゴがのったものにしました。
砂糖でコーティングされている生地がサクッとしていて美味しかったです。




Prague was ten times more beautiful in the night. I sat on one of the benches at Old Town Square and just relaxed - it had been a pretty crazy past couple of days.

夜のプラハは日中と比べて何十倍も綺麗でした。Old Town Squareのベンチに座ってゆっくりしながらとてもリラックスできました。








Comments

  1. チェコって明るい町なんやね。もう少し沈んだ感じを持ってたわ。クラッシックを愛する私としてはドボルザークが浮かんできます。「新世界」の曲が流れてるんじゃないの?日本でもイタリアンのレストランに入るとカンツォーネが流れていたり、和食のお店はさくらさくらが流れていたりします。
    楽しんでね。

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

アップするの忘れてたちょっと前の

今日は用事でOpéraの方に行ってきました。いつもならちょっと早く出て、散歩しながら行こうかなとも思うのですが、今日はたまたま大雨。傘の上手な使い方をいまいち理解していないというか下手なわたしは、正直さしていてあまり意味がなかった様な気がします。笑 さすがに歩くのはちょっと大変だなと思ったので、今回はメトロⓂ️を使うことにしました。 帰りにも少しだけ入ったGalerie Lafayetteを一周してきました。高級ブランドがたくさんあり、さすがに買い物はできませんでしたが、見ているだけでも楽しい空間でした。靴のコーナーを撮り忘れてしまったことがちょっと悔しいです。ちょっと変わった形や色のものからクラシックな形のものまでたくさんあって、モール全体をわたしのウォークインクローゼットにしたいくらいでした。



前回入れなかったユニクロ。 ちょ〜オシャレでした。 お店のレイアウト、ディスプレー全てがなんだか高級感たっぷりでした。 値段も日本より少し高め?のような気もしました。


じゃまた。

Exploring Paris Solo

One of the reasons why I really love Paris is that it's a great place to be for soloist like me. I prefer wandering alone at my own pace, although having company is great as well. Either way, exploring a city alone has really allowed me to get in touch with myself and make my own discoveries and meet new people. It was just one of those days when my insides were nudging me to get out and that is exactly what I did.
パリが好きな大きな理由の1つが1人でも街を楽しむことができることです。他の人と探検するのもいいですが、1人だからこそ自分のペースでじっくり楽しめたり、美術家で面白いおじいちゃんと話が盛り上がったりすなど新しい出会いがあるんだな、とこの街にに来て改めて思うようになりました。
I've always wanted to brunch at Angelina and thought, why not just go? I took a trip down to Rue Rivoli and ordered the brunch best. Aaaaa the famous chocolat chaud was just as smooth and decadent as I had heard it was. It was like drinking a melted chocolate bar. (*all of my photos showed up yellow, I don't know why but please overlook it)
そんなわたしですが、ある日とりあえず外に出たいと思い、ほとんどノープランの1日を過ごしました。ずっと前からAngelinaでブランチをしたいなと思っていたので、まずはそこに行くことにし…

The Post I Forgot to Upload Last Week

I was near Opera today for a commitment and while I would usually leave a little early so that I could walk to my destination, I decided otherwise when I saw that it was pouring rain. I took the Metro for the first time in a while. I obviously brought an umbrella with me but I always question whether I need it or not since I somehow get wet anyways. I stopped by Galerie Lafayette to look around. All the high end products are not too friendly for my budget but the mall is like one big art exhibit that you can enjoy just strolling around in.







Stepped into the UNIQLO that I was too sccared to walk into last time and was in awe at how chic everything looked. There was a totally different atmosphere to the ones I am used to in Japan. I think the prices were also a tad bit higher.






Talk soon!