Friday, July 8, 2016

Venice, Italy

The last three stops of this incredibly exciting yet humbling Europe trip was in Italy. First stop: Venice. This beautiful city was actually the highlight of my trip - I couldn't help but feel like I was living in a dream for the two days that I was there. From the sea to the gardens, this city had the nature that I had been missing while the cute, storybook like buildings just made me wish that I could stay there forever. I am seriously thinking about spending the last years of my life there.

ヨーロッパ旅行最後の3都市はイタリアでした。まず始めはイタリアの北西にあるベネチアでした。ここは今回のバックパッキングで1番美しいなと思った街で、本当に行ってよかったと思えた街でした。なので少し写真は多めです。


Venice's scorching heat gave me quite the farmer's tan but honestly, nothing really mattered because I was so mesmerized by everything I looked at. Not only was this city a treat for my eyes, I also met some really incredible people. I befriended an extraordinary 18 year old Australian girl at the Venice Mestre station and rode the bus with her to the island and I was just blown away by her story: She had actually graduated high school last year and had begun this year long adventure in Europe last December in which she is basically a nomad, working and living in different cities in different countries all around Europe. I felt like I had discovered a whole different side of backpacking and she really inspired me to see more of the world. She still has until the end of this year for her amazing journey but the stories she told me were so rich and fascinating that I couldn't help but smile as I listened to her recount her countless experiences. She really helped me realize that 'the something' that I had been craving the last couple of years wasn't just new experiences but also to see new places. I just felt so free and alive during the trip and despite the trip having been only two weeks, I felt like I had enough experiences and encounters to equate several months. Life just brings you the greatest things when you least expect it. 

どこを見ても本当に綺麗なベネチアは太陽の日差しが痛いくらいの暑さでした。でもその分景色が本当に良く、着いた時から目がキラキラでした。駅で出会った女の子と仲良くなり、ベネチアの島に行くまで一緒にバスに乗りました。その子は去年高校を卒業したばかりの18歳で12月から1年の海外旅行というか、ヨーロッパ内を1人で転々と動き回りながら働いたり、色んな国に住んだりしている言っていました。





The island of Venice was quite like a maze - the island itself is actually not that big, maybe 40 minutes by walk by diameter but because of all the turns and the scenery, I found myself lost in everything and it took me roughly 2 hours to get to the other side of the island. This is a deck along the Grand Canal.

ヴェネツィアは本当に迷路のような街でした。ここでも現地の知り合いがいたので案内してもらい、観光客がなかなか行かないような場所にも連れて行ってくれました。
ここはグランドカナルにあるデッキの上です。ボーっとするだけでも本当に幸せです。




I had to try the famous Spritz - the orange one is a bit sweet and the pink one a bit bitter. It's really easy to drink and a nice cocktail to spend the afternoon under the sun with.

イタリアで有名なSpritzというお酒です。オレンジが少し甘くて、ピンクは少し苦みがあります。飲みやすくて美味しかったです。


For dinner I had homemade pasta at the 6342 A Le Tole where the waiters were extremely friendly and the atmosphere perfect for any occasion. The food was delicious and it just redefined the fact that pasta is the most delicious at its origin. I would love to go back again.

夜ご飯は自家製のパスタが食べられるレストランに行きました。店員さんがとても愛想が良くて、しかも雰囲気もいい、美味しいものが食べられる場所でした。本場のパスタはやっぱり美味しいです。
また来たいなと思いました。





I stayed near the San Marco Square, which became my favorite spot on the island. The nightscape honesty made me cry a bit because of how beautiful and calming it was.

サン・マルコスクウェアの近くに泊まっていたのですが、本当に最高なロケーションでした。
夜の景色は涙が出るくらいキレイで落ち着いていてオシャレでした。





Live bands were playing in front of each restaurant at San Marco Square to entertain the guests and onlookers. Each restaurant was a bit different from the others and I walked around listening to a little of everything.

サン・マルコスクウェア内のレストランのテラスにはライブで音楽を聴くことができました。
各レストランによって雰囲気が違っていて、少しづつ聞きながら回りました。




In the morning, I caught up with my daily journaling  along the waters.
This is actually right outside of the place I was staying.

朝には昨夜の分の日記を書きました。
ここ、泊まっていたところのドアを出たすぐ隣の場所です。





Since I had pasta the previous day, I went with pizza the next morning and bought myself a Calzone during my walk. The Calzone was bigger than my face and filled to the brim with cheese and ham - couldn't have started my day any better.

前の日がパスタだったので、次はピザが食べたいということで、朝ごはんにカルツォーネを食べました。わたしの顔より大きなカルツォーネはハムのチーズがぎっしり詰まっていてとても食べごたえがありました。







There was an international architecture exhibit at the garden so I had to check it out - what is it with me and museums/exhibits. I really loved this layout of the photos and had to take a photo.

ヴェネツィアの庭園の中でアーキテクチャのエキシビションが行われていたので行ってみました。
写真のこのレイアウトの仕方がとてもユニークで気に入りました。







I didn't realize how much I had missed being along the water. I really didn't like beaches growing up because I don't really like sand but being in San Marco just gave me the what I like in the most beautiful of all forms.

またまた水辺でボーっとしていました。


2 gelatos in 1 day = happy Ayuka

ジェラート一日で二回も食べちゃった。(笑)




I was devastated when I had to leave but I think it's a good thing that I can leave with a bit of that feeling of magic still left for the city.

本当にずっといたいと思いましたが、そのわくわく感が残ったまま他の場所に行くのもいいかなと思います。次行けるのが楽しみです。

Talk soon!

1 comment:

  1. イタリアの人達は誉め上手らしいけどその感じはあった?。
    旅をしていると人の親切は身にしみます。人には親切にしましょう。

    ReplyDelete