Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2016

Brussels, Belgium

日帰りでベルギーのブリュッセルに前のバイトの友達と行ってきました。現地の言語がフランス語なのであまり最初はあまりフランスを離れた気がしませんでした。朝の9時頃にバスに乗り、4時間くらいでブリュッセルに到着しました。 グランプラスで美味しいムール貝食べたり、しょんべん小僧を見たり、ワッフルがイマイチだからと言って2軒目でもう1つ食べたり、夜には美味しいベルギービール飲んだり、21歳同士で色々語ったり 笑 そんな濃い1日の最後にはなんと夜中の2時(気温10度以下、雨の中)、バスが2時間以上遅延するという、凍死を覚悟するくらい辛い待ち時間が待っていました。 そういえば友達は雨女でわたしは何かしら夜行バストラブルを呼び寄せるという最悪のコンビネーションでした。 無事帰って切れて良かった😫😫







またバイトの仲間と集まって、今回はパークアステリックスというパリの北部にあるテーマパークに行ってきました。炎天下の中、運良く空いていたのでジェットコースター乗りまくりでした。ウォーター系の乗り物も繰り返し乗ってみんな結構濡れました。 最後に楽しいことが続いていてとても幸せです。






Cheesecake

I feel like this past week has been a week of great new encounters. I've gotten to know quite a bit of new people and I'm feeling blessed. The patissier that I met a couple weeks ago remembered that I love cheesecake and was kind enough to make me this really beautiful cake.
最近はなんだかいい巡り会いが多くて、パリでの残りの時間にいろんないい人に会うことができています。この前会ったパテシエさんがわたしがチーズケーキが好きだということを覚えてくださっていてなんとこんなにキレイで美味しいレアチーズケーキを作ってくれました。

Despite being from Southern California, I had never gone to FIve Guys before. It recently opened in Paris so I decided to check it out. Who would have ever thought that my first Five Guys experience would be in France. Good vibes and good food. 
出身の南カリフォルニア発のFive Guysがフランスにも上陸しました。手作りで美味しいということで有名なハンバーガーショップなのですが、わたしは実は一度も行ったことがあちませんでした。まさか初めてがパリになるとは思ってなかったです。噂通りのボリュームと美味しさでした。大満足です。



I am so sad to say that my internship ended yesterday. I could not have been in a better company and around better people. 
昨日1ヶ月半のインターンシップが終わりました。これだけ毎日が楽しいと思えた職場は初めてでした。これからの将来が楽しみにです。

August Week 2

Spent the day indoors so I took a late night walk after sundown. The walkway along the Seine river was lively with music and dancing people despite it being a Sunday evening.
1日家にこもっていたので夜に散歩してきました。日曜日の夜にも関わらず人がとても多くて、セーヌ川の横では楽器を弾いている人や踊っている人がたくさんいて、とても賑わっていました。


Picnic at the Luxembourg garden with some new people. There are apparently many aspiring chefs and pâtissiers in the Japanese community in Paris and I met some at the picnic. They had a mini "which one is the best" competition and all of them were really delicious. I couldn't believe they were still amateurs because everything was really too beautiful to eat.
友達に誘われてリュクサンブール公園でピクニックをしてきました。パリにいる日本人コミュニティーの中には料理人とパテシエがとても多いみたいです。この日も新しいパテシエお二人に会いました。手作りスイーツでちょっとした「どれが美味しいか大会」をしました。どれもお店に並んでいるようなものばかりで、美味しさも同じくらい美味しかったです。


Good Food, Good Company

I never know what's going to happen at my workplace but that's what keeps me on my toes. Another successful week of learning and adventures finished. 
毎日何が起きるか分からない職場。やっている仕事は同じでも、予想していなかったことが起きるので楽しい!
I visited the restaurant that I worked at and met some old faces. Glad to see everyone doing well! I really loved this restaurant because everyone was, still is, really close. They even fed me a Tonkatsu dinner set😍😍
久しぶりに前のバイト先に行ってきました。みんな元気そうで良かった!みんなが本当に仲がいい、とても楽しい職場だったので、もう働けないのが残念。好きだったトンカツのまかないをご馳走になっちゃいました。

Got together with some of my friends from the restaurant (again) for dinner and had some homemade beef stew and crepe. We always meet up at the same person's house and the person is actually an amazing cook/pâtissier. Another amazing meal with good company. 
前のバイト先の仲間とまた集まって、今度は夜ご飯を食べました。毎回決まって集まっている家が料理上手なパテシエの人の家なので、美味しいものをいつもご馳走になっています。今回はビーフシチューとクレープ!