Sunday, August 14, 2016

August Week 2

Spent the day indoors so I took a late night walk after sundown. The walkway along the Seine river was lively with music and dancing people despite it being a Sunday evening.

1日家にこもっていたので夜に散歩してきました。日曜日の夜にも関わらず人がとても多くて、セーヌ川の横では楽器を弾いている人や踊っている人がたくさんいて、とても賑わっていました。



Picnic at the Luxembourg garden with some new people. There are apparently many aspiring chefs and pâtissiers in the Japanese community in Paris and I met some at the picnic. They had a mini "which one is the best" competition and all of them were really delicious. I couldn't believe they were still amateurs because everything was really too beautiful to eat.

友達に誘われてリュクサンブール公園でピクニックをしてきました。パリにいる日本人コミュニティーの中には料理人とパテシエがとても多いみたいです。この日も新しいパテシエお二人に会いました。手作りスイーツでちょっとした「どれが美味しいか大会」をしました。どれもお店に並んでいるようなものばかりで、美味しさも同じくらい美味しかったです。



1 comment:

  1. パテシェのお知り合いが出来て幸せね。普段から練習で作ったりしてるんだね。というか、時間が空いたら何か作ってないと落ち着かないというか… おいしそうやんか(大阪弁で)。

    ReplyDelete