Sunday, October 9, 2016

Dramas, Films, and Such

I've been feeling a bit overwhelmed from seeing so many people with the start of the new semester so I decided to take some this week for myself.

授業のため以外はあまり外出がなかった一週間でした。
家でゆっくり本を読んだり、映画をみたりと自分の時間を楽しめました。
新学期が始まり、大学でたくさんの人と会っていたので、家ではゆっくりしていました。

I am obsessed with the show The Blacklist.
I sped through the first 3 seasons and now I am all caught up.
I don't think I've been this crazy about a show since Grey's Anatomy.

新しいドラマにはまってしまいました。
The Blacklistというアクションドラマなのですが、3シーズンを一気に見てしまいました。


YouTube is my go to to watch French videos in the name of "practicing my French" but I decided to go for a change and found some French films that I enjoyed.

フランス語のリスニングの練習のために普段はYouTubeを見ているのですが、Netflixでフランスの映画もみることができると分かってからテレビの前に釘付けになっています。

”Paris, Je t'aime”

”Les Saveurs du Palais"


”Comme un Chef"


My favorite film<3
(ok, I know there isn't much French in this film but I really like it)

わたしの一番と言っていいほど好きな映画です。

”Julie and Julia"


今週の読書:

Book #3


Book #4



1 comment:

  1. 映画やら読書やら色々と忙しそうね。
    昨日はみさきの学校の運動会に行って来たよ。みさきも楽しんでたわ。帰ってきたら相当日焼けしてました。

    ReplyDelete