Saturday, November 5, 2016

November

Halloween came and was gone in the blink of an eye this year.
I've been around a lot of underclassmen recently and they've been talking about what they were gonna do while my friends and I were stressing over job hunting. I didn't really want to just let the day go by without doing anything, especially since it's senior year, so I went out for dinner and drinks with some friends. I've been starting a cup coaster collection since I visited Germany last winter so I was pretty excited when this particular bar had one.

ハロウィン。
私も含めて周りのみんながストレスが溜まりまくっている/忙しいので、少しでも周りのハッピーを分けてもらおうと思い、友達と三人で渋谷に行ってきました。
去年ドイツに行ってからお店のコースターを集めるようになったのですが、今回のバーにもあって嬉しい気持ちになりました。


As I mentioned in my last post, I turned 22. One of my friend's birthdays lies a few days after mine so my friends surprised us during lunch with cake and presents.

私の誕生日の数日後に誕生日の友達がいるのですが、お昼の空き時間中に友達がサプライスでケーキとプレゼントを用意してくれました。
わたしはあまり盛大に自分の誕生日を祝う(?)というか注目を浴びることが苦手なので、こうやって小さくお祝いをしてくれてありがたいです。




There's a café that I always go to study, if I don't feel like going all the way to my university and more and more of the staff have started noticing me haha
I don't know if I should feel embarrassed or honored but they wrote a sweet "thank you" on my cup the other day that really warmed my heart.
It's things like this that really motivate me to study harder.
Honestly, I should be thanking "them" for allowing me to stay for 4-5 hours at a time and use their wifi when paying for a single cup of coffee.

大学の図書館に行くのが面倒な時にいつも通っているカフェがあるのですが、最近わたしのことに気づいてくださるスタッフのかたが増えてきました。嬉しい反面ちょっと恥ずかしいですね。(笑)
そんな店員さんがわたしのコーヒーカップに”Thank you"というメッセージを書いてくれました。
こちらこそいつもコーヒー一杯で4-5時間いさせていただいてありがとうございます。






1 comment:

  1. あゆちゃん楽しそうでいいね。友人は大切にしましょう。

    ReplyDelete