Skip to main content

800 Degrees Pizza

I don't know what I was thinking but I posted last week completely thinking that it was Sunday (it was actually Saturday).
This week was just a week of headaches - I'm constantly thinking about my graduation thesis and reports to write and I am so done.
I cannot wait for winter break.

何を考えていたのか、完全に先週ブログを更新した日(土曜日)を日曜日と勘違いしていました。
そんなわたしですが、なんだか頭痛がする一週間でした。
卒論とレポートのことばかり考えていて。。。本当に冬休みが待ち遠しいです。

Last weekend I wait dinner with some girls from the gymnastics team that I was part of until I left for France at a restaurant in Shinjuku called 800 Degrees Pizza. This restaurant was kind of like a mix between a fast food restaurant and a fine dining restaurant - no waiters came to take our order so we personally went to the counter to choose our pizza and toppings, kind of like Chipotle. The pizzas were then taken to a stove where they were baked until the crust turned nicely golden brown. We said cheers with some virgin mojitos and the restaurant's orignal lemonade since we were all busy the next day.

先週末は久しぶりに体操部女子のメンバーと集まって新宿にある800 Degrees Pizzaというレストランでピザを食べました。ここではウェイターさんがテーブルに来ないので、自分でカウンターまで行き、好きなものを頼むシステムでした。まず好きな生地の種類を選び、のせたいトッピングを選んでいくという注文の仕方です。そこから窯にピザを入れて焼いてもらいます。StarbucksやChipotleのようなファストフードとダイニングレストランが混ざったような場所です。






I took the Japanese Language Proficiency Test last weekend.
I guess not many people take the exam and I got many "Nihao"s from people.
Looking forward to the results!

日本語能力試験を受けてきました。
日本人が受けるのが珍しいからか、いろんな人から”にいはお”と言われました。
早く結果が知りたいです。


This weeks film:
This script for this film was actually intended to for a play but was altered to be a movie.
It stars Meryl Streep and follows a poor yet quite lively family in Ireland, through young boy Michael.

今週の映画:
もともとは舞台用のスクリプトを映画化したものです。
メリル・ストリープ主演のアイルランドに住む貧しいけどなんだか賑やかな家族のお話です。



Comments

  1. 夕べは顔が見られて声が聞けて嬉しかったよ。元気だけどあの寒そうな様子に暖房が必要だと思いました。2月頃の寒さは分かるでしょう?小さなヒーターでも置いた方が賢いよ。風邪でもひいたら大変だもの。
    あなたは何時も勉強してるんやね。日本語テスト受けるなんて立派です。教養を積んで素敵に生きてね。

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

アップするの忘れてたちょっと前の

今日は用事でOpéraの方に行ってきました。いつもならちょっと早く出て、散歩しながら行こうかなとも思うのですが、今日はたまたま大雨。傘の上手な使い方をいまいち理解していないというか下手なわたしは、正直さしていてあまり意味がなかった様な気がします。笑 さすがに歩くのはちょっと大変だなと思ったので、今回はメトロⓂ️を使うことにしました。 帰りにも少しだけ入ったGalerie Lafayetteを一周してきました。高級ブランドがたくさんあり、さすがに買い物はできませんでしたが、見ているだけでも楽しい空間でした。靴のコーナーを撮り忘れてしまったことがちょっと悔しいです。ちょっと変わった形や色のものからクラシックな形のものまでたくさんあって、モール全体をわたしのウォークインクローゼットにしたいくらいでした。



前回入れなかったユニクロ。 ちょ〜オシャレでした。 お店のレイアウト、ディスプレー全てがなんだか高級感たっぷりでした。 値段も日本より少し高め?のような気もしました。


じゃまた。

Exploring Paris Solo

One of the reasons why I really love Paris is that it's a great place to be for soloist like me. I prefer wandering alone at my own pace, although having company is great as well. Either way, exploring a city alone has really allowed me to get in touch with myself and make my own discoveries and meet new people. It was just one of those days when my insides were nudging me to get out and that is exactly what I did.
パリが好きな大きな理由の1つが1人でも街を楽しむことができることです。他の人と探検するのもいいですが、1人だからこそ自分のペースでじっくり楽しめたり、美術家で面白いおじいちゃんと話が盛り上がったりすなど新しい出会いがあるんだな、とこの街にに来て改めて思うようになりました。
I've always wanted to brunch at Angelina and thought, why not just go? I took a trip down to Rue Rivoli and ordered the brunch best. Aaaaa the famous chocolat chaud was just as smooth and decadent as I had heard it was. It was like drinking a melted chocolate bar. (*all of my photos showed up yellow, I don't know why but please overlook it)
そんなわたしですが、ある日とりあえず外に出たいと思い、ほとんどノープランの1日を過ごしました。ずっと前からAngelinaでブランチをしたいなと思っていたので、まずはそこに行くことにし…

The Post I Forgot to Upload Last Week

I was near Opera today for a commitment and while I would usually leave a little early so that I could walk to my destination, I decided otherwise when I saw that it was pouring rain. I took the Metro for the first time in a while. I obviously brought an umbrella with me but I always question whether I need it or not since I somehow get wet anyways. I stopped by Galerie Lafayette to look around. All the high end products are not too friendly for my budget but the mall is like one big art exhibit that you can enjoy just strolling around in.







Stepped into the UNIQLO that I was too sccared to walk into last time and was in awe at how chic everything looked. There was a totally different atmosphere to the ones I am used to in Japan. I think the prices were also a tad bit higher.






Talk soon!