Sunday, January 8, 2017

Italian-Japanese Ramen Fusion Restaurant

I stopped by a restaurant called Due Italian, located in Ichigaya, for lunch one day.
The name sounds very Italian but this restaurant actually specializes in Ramen.
It was an Italian-Japanese/Chinese fusion that was simply wonderful.
Amongst the Italian-esque ramens that were on the menu, I decided to go with the "Shiroramen" (literally, White Ramen), which was a pork based (I'm pretty sure it was pork based) soup that faintly tasted of cheese, filled with thick Ramen noodles, and finally topped with ham and spinach.
The dish was a nice fancy twist to the normal ramen that I think many people in Japan can associate with as being food to eat when you're drunk.
The restaurant itself was very small, perfect even for solo guests, and the service was amazing.
Already thinking about going back again...

ある日の昼のこと。
市ヶ谷にあるDue Italianというお店でご飯を食べました。
イタリアンの名前ですが、実はラーメン屋さんなのです。
イタリアン風に仕上げられたメニューがたくさんある中、わたしは「白ラーメン」を頼みました。
ほんのりチーズがする豚骨スープ(あれはたぶん豚骨だった。。。)の中に少し太めの麺がたっぷり。
生ハムとほうれん草がトッピングされてて少しオシャレな感じがしました。
市ヶ谷ということもあって、ビジネスマン・ウーマンが出入りしていて、お一人様でも入りやすい、小さなレストランでした。
小さいけどサービスは抜群でした。
また行こうかな。

2 comments:

  1. あなたは本当に食べることが好きですね。将来「わたしの食べ歩き 世界版」を出したらどうでしょうか。

    ReplyDelete
  2. あなたは本当に食べることが好きですね。将来「食べ歩き 世界版」を出したらどうでしょうか。

    ReplyDelete