Sunday, January 8, 2017

Japanese Shrines to Welcome the New Year

I may have already mentioned this in a previous post but Happy New Year!
I always have trouble getting back into the groove of things after break but I'm especially having trouble this year.

改めて、明けましておめでとうございます。
休み明けはやっぱりなかなかやる気が出ないですね。
まだ少しぼーっとしてます (笑)

I visited a shrine on January 1, where it's a custom to greet the gods and tell them your wishes and prayers for the new year.
I absolutely had nothing to wish for myself this year surprisingly so I just said hello and wished for my family's health.

さて、元日は神社でお参りをしてきました。
一昨年まではお願いすることがあったのですが、今年は特に思いつかず、
”こんにちは、家族の健康をよろしくお願いします。”
とだけ言いました。


I got addicted to this Tamago-senbei that was sold in one of the tents set up at the shrine.
I probably ate more than I should during the 3 ganichi (literally means "3 days"; the first three days of the new year are considered "new year days" in Japan) but street foods always have a special place in my heart.

神社の屋台で売っていた卵せんぺいにはまってしまいました。
3が日の間に三枚くらい食べました。
簡単で素朴な食べ物がやっぱり好きです。


I visited Shitennoji for the first time.
The line to do Omairi (the "greeting the gods of the shrine and saying your prayers" part) so I did so from way behind.

初めて行った四天王寺。
お寺の前に行列ができていたので少し後ろからのご挨拶。




My first time trying Shirotaiyaki, or white Taiyaki.
This one is made from Tapioca flour hence its white color, while the original is brown and is made from something close to pancake batter.
I bought one filled with anko, or red bean paste, and another with custard cream.

初めての白たい焼き。
あんことクリームをひとつづつ買ったのですが、わたしはあんこの方が美味しかったです。
普通のたい焼きよりもっちりとしていて、あっという間に二つとも無くなりました。





1 comment:

  1. 大鳥神社の写真ありがとう。私は神社へ行っても写真撮らないので保存します。
    その後元気にやってるの。頑張ってね。こちらは寂しくなってしまいました。私も頑張ります。

    ReplyDelete